MaRi Menulis Blog..

aku saje nak try buat blog ni...
nampak macam bez jek...
tu buat tu...atleast dapat jugak tulis pe yang aku nak...
kan...he3...
boley la nak letak ape yang aku nak letak kat dalam blog ni...
nanti rajin2 la aku update blog ni yer... tungguuu......

Friday, January 28, 2011

KisAh HiduP mase kacik2 dulu

Ingat lagi mase umo sedang2 budak hingusan@nangoi dlu...sekitar 5-15 tahun..... sangat meminati animasi2 tempatan kita....korang masih ingat tak pada USOP SONTORIAN, KELUANGMAN, SAILORMOON(ni made in jepun ek), DRAGONBALL,ANAK-ANAK SIDEK, YOKIES, SANG WIRA.....tu antara animasi yang aku minat giler mase kecik2 dulu...... bila stiap ari sabtu jek..msti da terpacak depan tv semata-mata nak tengok citer2 kartun ni...maklum la...kecik2 dulu excited dengan citer2 camni....ni la antara untuk tatapan kawan-kawan yang tengok blog aku ye...


Usop Sontorian- 


Keluangman-


dragonball-


anak-anak sidek

sang wira-
tu la antara2 gambar2 kartun pujaan aku mase kecik2 dulu,,,,tapi skang da ade revolusi kan dalam industri kartun malaysia,,,,,kita ade UPIN IPIN, KACANG, BOLA KAMPUNG.. tol x...bagaimanapun memang kartun yang baru2 ni bez jugak....
tapi nak dibandingkan dengan kartun lame tu.....aku lebih suka yang lame...sebab aku membesar dengan kartun2 tu.....=)



korang nak tengok ke video2 citer kartun ni? ade kat youtube tu,,,search je...masti ade...
ni usop sontorian-episod Merdeka

anak-anak sidek


keluangman vs samurai

diharap aku dapat tengok full citer ni....masih mencari2 kesudahan cerita ni....tau2 senyap jek..
lau ade DVD pn aku sanggup bli la.....tol.....moga ia kekal di bumi malaysia ini..

No comments:

Post a Comment